Bloc

divendres, 14 desembre 2007

Víctor Morlan a la Cambra de Comerç

Com recull avui la premsa, efectivament ahir al matí el secretari d’Estat d’infraestructures, el sr. Víctor Morlan va mantenir un esmorzar col·loqui amb empresaris i alcaldes de la demarcació per compartir i valorar l’estat de les inversions i dels projectes en matèria d’infraestructures. Pel que fa a Figueres, en la línia del que fins ara se’ns ha anat dient en privat, ahir Morlan va confirmar, públicament, la intenció del Ministeri d’impulsar la totalitat de la variant ferroviària al seu pas per la ciutat i no només el seu tram sud, tal i com temien alguns. És una bona notícia. Altra cosa és, lògicament, que tots som conscients de les enormes dificultats tècniques i sobretot financeres d’aquesta actuació, a hores d’ara pendents de resoldre de forma satisfactòria. Com hem anat dient, aquest serà realment el moll de l’ós que ens haurà de permetre avaluar la sinceritat i compromís del Ministeri respecte de les bones paraules d’ahir.

De moment, tal i com es va posar de manifest ahir el que és clar és que el conjunt de la ciutadania i de l’empresariat de Catalunya desconfia d’un Ministeri en els darrers anys especialment dissortat, històricament acostumat a anar a la seva, al marge de les consideracions del territori. D’aquí la meva insistència personal -compartida per molts alcaldes- que cal una major coordinació entre les administracions i, fins i tot, entre les pròpies direccions generals del Ministeri. No pot ser que quan han d’intervenir sobre un mateix espai i pràcticament de forma simultània en el temps, les enginyeries de ferrocarrils treballin per un costat i les de carreteres per l’altre. Tampoc poc ser que en nom del compromís polític d’atendre el compromís inversor pactat a l’Estatut es desatenguin les consideracions i al·legacions municipals destinades a minimitzar l’impacte o les afectacions dels diversos projectes. Així, lamento molt haver hagut de prendre la decisió  -aquesta mateixa setmana de reunió cordial amb el secretari d’infraestructures-, de recórrer als tribunals per fer valdre els drets i de la ciutat i defensar les activitats industrials seriosament afectades pel projecte de desdoblament de l’A-26 en el seu tram coincident amb l’A-2. I és que com segur que diria el mateix Morlan.. “lo cortés no quita lo valiente!”.