Bloc

divendres, 24 juliol 2009

L’accés nord de l’AP-7 a Figueres: de les paraules als fets

L’anunci per part del Govern de l’Estat que els trams d’ampliació de l’AP-7 entre Vilademuls i Figueres sud, per una banda i entre Figueres sud i La Jonquera, per l’altra  estan en fase de licitació i que, en conseqüència, està previst que les obres l’iniciin aquest proper mes d’octubre obliga a la ciutat de Figueres a exigir que, d’una vegada, el Ministeri de Foment i la Generalitat compleixin amb els seus compromisos i s’aprofitin les obres per completar d’una vegada l’enllaç nord de l’Autopista.

A la reivindicació històrica de la comarca sobre la necessitat de resoldre aquest dèficit, ara s’hi ajunta el repte de preveure correctament (i donar-hi resposta) a l’augment de la mobilitat que el territori haurem de soportar com a conseqüència de la posada en funcionament de la nova presó del Puig de les Basses, la presó de la regió de Girona, a partir de finals de 2010. Sense l’enllaç nord de l’AP-7, per on preveu el Govern de Catalunya que es resolgui la mobilitat del nou macrocentre penitenciari? Pel centre de la ciutat de Figueres?

Més enllà de les raons pressupostàries, sembla que les reserves del Ministeri a donar resposta a aquest dèficit històric tenen a veure amb la temença que si es completen aquests enllaços la ciutat podria exigir la gratuïtat d’aquest tram,  fonamentant aquesta reclamació en la seva nova funcionalitat com a ronda periurbana, equiparable a l’anella circumvalatòria que jugarà el tram entre Fornells i Valademuls.  En aquest sentit, i com a solució de compromís, aquestes darreres setmanes he fet saber a les autoritats del Ministeri de Foment la disposició del Govern de la ciutat de Figueres (que estic segur seria compartida pel conjunt del territori comarcal) a renunciar durant els propers anys a la reivindicació de la gratuïtat del tram entre els accessos Figueres sud i Figueres Nord  sempre i quan s’aprofitin les obres d’ampliació del tercer carril per resoldre d’una vegada aquest dèficit d’enllaços.

És l’hora de deixar enrere, definitivament, aquest dèficit infraestructural que tants perjudicis ha creat a la mobilitat i l’economia a la comarca. Ja no valen més excuses! Cal que el Ministeri de Foment passi de les bones paraules, a l’execució dels seus compromisos.