Bloc

dimarts, 5 octubre 2010

El nom de la nova estació

Tot sembla indicar que el proper 12 d’octubre es posaran a la venda els bitllets Paris-Figueres; el 12 de desembre, Figueres es convertirà en la primera ciutat de la península connectada a través de l’alta velocitat ferroviària. El somni es fa realitat. Més enllà del munt d’incògnites que encara resten per desvetllar i que tenen a veure amb les operadores prestadores dels serveis, amb els accessos definitius a l’estació, amb l’impacte de la crisis sobre les inversions inicialment previstes.. hi ha un aspecte aparentment menor que és important resoldre amb encert: el nom de l’estació.

Diuen que en temps de Magdalena Álvarez com a Ministra de Foment, el seu abrandat feminisme va forçar que, en contra de l’opinió dels tècnics, algunes de les noves estacions duguessin el nom de destacades feministes locals: Maria Zambrano a Màlaga seria potser el cas més destacat, però n’hi ha d’altres. El cas és que avui, els usuaris que desitgen desplaçar-se en AVE fins a aquesta ciutat tenen dificultats a l’hora de localitzar l’estació a través del google o de qualsevol altre servidor.

Figueres i l’Empordà reben cada any més d’un milió de visitants com a conseqüència del fet dalinià. Sintonitzats amb el Patronat de Turisme, agroempresaris i institucions locals de la nostra regió hem reforçat la marca “Empordà”  com una marca de qualitat, amb projecció internacional. Salta a la vista que la nova estació de tren, més enllà de la seva ubicació física i dels límits administratius ha de dur en el seu nom la referència explícita de Figueres i de l’Empordà. Garantit això, qualsevol altra identificació local és benvinguda. Sense això, l’únic que farem és política de campanar i, el més greu, lesionarem els interessos econòmics i especialment l’estratègia turística de la gent de Figueres i de l’Empordà.