Canvis d’orientació…
Després d’aquests primers dies de presa de contacte amb la realitat municipal a Figueres, el nou govern que presideixo té clara la necessitat de desmarcar-se d’alguna de les iniciatives endegades per l’anterior govern i plantejar nous criteris a l’hora de orientar-ne la seva concreció definitiva. Avanço alguns dels principals canvis d’orientació: en primer lloc, el govern de la ciutat plantejarà d’acord amb el Departament de Política Territorial la necessitat de donar una nova solució al desdoblament de la C-260 al seu pas per Vilatenim, a partir de dos criteris: 1. Inviabilitat d’una solució seguint el traçat actual, atesa la dificultat de concreció i nombroses afectacions, així com pel desig de consolidar aquest tram com a vial urbà. 2. Inviabilitat d’una solució que posi en risc la potenciació de l’àrea del Manol com a espai verd lúdic per a ús ciutadà. Segonament, encara quant a les infrastructures, exigència de vincular la concreció definitiva de la variant ferroviària sud fins l’estació de Ponent, a la supressió de les vies de tren del centre de la ciutat i la concreció d’un nou traçat ferroviari per a mercaderies, a llevant, capaç d’unir el CIM El Far Vilamalla, amb la frontera francesa, dotant-lo d’un baixador per a viatgers a l’alçada de Vilatenim. En tercer lloc, abandó de la proposta d’ubicació de l’Escola Oficial d’Idiomes a l’edifici dels antics Jutjats. Aquesta escola mereix un edifici construit expressament per a la seva funció, en una ubicació que el faci accessible per al conjunt de figuerencs i usuaris de la resta de la comarca. El govern també es desmarca i desestima la proposta d’ubicació del futur arxiu al barri de la Creu de la Mà. Encara en matèria d’equipaments culturals, el govern també ha decidit reorientar el projecte per a l’espai Caputxins, dirigit a esdevenir un Auditori i Centre formatiu vinculat a la música. Finalment, el govern es desmarca definitivament del Projecte de Palau Firal plantejat durant el passat mandat. Continuarà.



11 Juliol, 2007 a les 14:32
Santi, lo d’una baixada de tren a Vilatenim, és una parida. Jo no puc veure a l’Armangué, però l’única opció de que tinguem estació de TGV i treure les vies del centre, és l’opció a ponent. I el Far-Vilamalla una via que s’acavi allà i reculi per passar a ponent. O és que t’obliguen “els poders fàctics” que tothom sap a fer aquesta parida? L’opció de l’est, és una bestiesa!
Ah, a veure si fas alguna cosa!
11 Juliol, 2007 a les 16:51
Em sembla de molt mal gust fer comentaris de mala manera i despectius com l’escrit damunt del meu.
11 Juliol, 2007 a les 17:16
Aquí ja comencem a parlar de coses molt serioses i importants i agraeixo la valentia d’en Santi de fer públiques, tan aviat, les seves propostes.
Sense pensar-hi gaire, vull dir que estic d’acord amb la proposta de la carretera de Roses, convertida per enèsima vegada en coll d’ampolla a l’alçada de l’estadi de futbol i abans de poder entroncar amb la variant de Figueres. Aquesta carretera, ara de doble carril en tota la seva extensió, quedarà petita aviat i caldrà d’una vegada pensar en millorar el transport públic entre Figueres i Roses.
Quant al tema ferrocarril, hi ha coses que no entenc per pur desconeixement:
-Seguirà existint l’anella ferroviària?
- Si la via de Llevant és per mercaderies com fem un baixador per persones a Vilatenim? I encara més. La gent que fa servir el tren per anar per la costa cap a Llançà i Portbou a on puja al tren?
- És possible que el públic hagi de triar a quina estació va en funció de la seva destinació? Això no pot crear més confusió i mals de caps?
- D’altra banda, si mantenim l’estació actual per a aquests serveis, cal adequar-la urgentment. El passadís sota les vies amb les escales fa ràbia, quan veus gent gran arrossegant maletes per aquelles escales infames impròpies d’una ciutat moderna. Ja hem ajudat a moltes persones a pujar i baixar maletes per aquelles escales a cosat de fer-nos malbé la nostra columna vertebral però és que és d’escàndol per a la nostra “ciutat genial”.
Quant al tema de l’EOI, no sé per quins motius l’actual equip rebutja l’opció Jutjats. Suposo que ho han valorat i imagino que la rehabilitació de l’edifici del parc pot ser més costosa que fer-ne un de nou. Actualment, amb la construcció prefabricada, és relativament ràpid i econòmic. Però a on ho fem? Quin lloc reservem per encabir l’EOI? Hi ha alguna proposta? Per fer-ne una: l’actual parc de bombers on, a més a més, hi podria també anar-hi l’arxiu, amb la qual cosa, es podria crear en aquell barri de la carretera de Llançà, al costat del Molí, un espai de cultura interessant, vinculat a l’IES Narcís Monturiol i al CEIP Salvador Dalí.
Res a dir quant al tema Caputxins, cal posar fil a l’agulla ràpid abans no s’ensorri l’edifici.
Quant al tema Palau Firal fa molts anys que el tema és mort. Encara recordo quan des d’ERC es va llançar la proposta fa lustres. Res, és un tema acabat. Cal repensar-lo bé, coordinar-se amb els agents econòmics d’aquí i de l’altra banda de la frontera i mirar com reorientem un tema que s’ha deixat fer malbé fa molt de temps. Apa, bona feina!
11 Juliol, 2007 a les 22:04
Vols dir que val la pena un enfrontament amb els del PSC?
12 Juliol, 2007 a les 19:02
Santi,
proposo que a l’ edifici dels antics jutjats hi hagi un hotel d’ Entitats ( anomalia històrica en una ciutat com Figueres).
Una proposta més per si la vols considerar.
Atentament,
Anna
13 Juliol, 2007 a les 8:47
una urgència que s’ha d’afrontar d’immediat, és la restauració de tots els edificis del casc antic i la rambla…només fent això la ciutat milloraria un 200% i probablement engegués el cicle virtuós que ha de recuperar la ciutat i posar-la al nivell de Girona o si més no, no tant lluny.
13 Juliol, 2007 a les 12:39
Totalment d’acord amb l’Enric.
Amb això sol, ja guanyaríem un 100% i l’autoestima dels figuerencs pujaria molt!
13 Juliol, 2007 a les 15:22
La proposta de l’Enric em sembla molt encertada. I afegiria que, a més dels edificis, cal restaurar moltes altres coses. Començant pels carrers; i no em refereixo a posar pegats de quitrá per anar passant. No n’hi ha prou d’omplir clots de mala manera. Cal fer feina i fer-la bé: papereres, parterres, senyals, solars-abocador,… vaja, el que sortia a les fotos de la campanya que vau endegar.
Si un espai, està brut i en mal estat, és molt més difícil que sigui respectat pels incívics dels que tan sovint ens queixem. Comencem per respectar la nostra ciutat des de l’Ajuntament, eliminant la deixadesa, multiplicant la neteja, millorant en eficiència i ja veureu com aquest respecte s’encomana.
I quan algú truca a Fisersa per avisar d’una fuita d’aigua al carrer Vilabertran… que no passi una setmana fins que algú es digni a mirar què passa.
Demà es compleix la setmana.
Salut!
13 Juliol, 2007 a les 16:54
Rectifico.
Fisersa ha passat. Ha dit que no era cosa seva, i se n’ha anat. A hores d’ara, no han notificat res al veí que va fer l’avís ni al que se suposa, segons ells, que ho ha d’arreglar.
La fuita és al carrer, no a cap vivenda. Hi ha uns quants veïns sense aigua però això no és cosa de Fisersa, segons sembla.
Salut!
14 Juliol, 2007 a les 15:49
Bones a tothom,
La proposta de l’EOI als antics jutjats a mi em sembla molt bé, no la poseu lluny del centre! Als antics jutjats quedaria al costat de la biblioteca, a mi em sembla prou idoni…
A més, allà on som ara quan ve la primavera fa calor perquè hi ha finestres que no es poden obrir… (això vol dir: mai ventilat)
La idea dels barracons tampoc em sembla satisfactòria, no és prou trist i lamentable arreglar-ho tot amb la prefabricació?
Bé, a veure si seguim el tema.
Atentament,
17 Juliol, 2007 a les 22:30
Bé, quan parlava de prefabricació no parlava de barracons, que ja els hem patit molt en els nostres centres educatius, sinó d’aquestes formes de construcció actual basada en “mecanos prefabricats” com ara el Molí de l’Anguila de la carretera de Llançà. No és preciós, però és construcció definitiva, ràpida i barata. Els barracons, efectivament, haurien d’èsser desterrats per sempre més i ser una solució molt provisional.