Per un govern fort, estable, plural i modernitzador
Dilluns al matí a les onze, al saló de plens de l’Ajuntament es presentarà el nou govern de la ciutat. Un govern que, en la línia del que vaig plantejar en el discurs d’investidura, volem fort, estable, plural i modernitzador. Si res no ho impedeix, aquesta mateixa propera setmana, culminaran les negociacions amb ICV per tal que s’incorporin com a membres de ple dret al Govern de la ciutat, amb responsabilitats en matèria de Medi Ambient. Un acord que, si s’acaba concretant estic segur que serà molt positiu, sobretot tenint en compte el valor afegit que Iniciativa pot incorporar al Govern a partir del seu equip local però també pensant en les complicitats que sens dubte podran establir amb el Govern de Catalunya en general i amb la Conselleria de Medi Ambient en particular. La incorporació d’ICV ha de ser el primer pas en la conformació definitiva del govern, que confio tenir completada durant els propers mesos d’estiu, amb el concurs del PSC o amb ERC.



26 Juny, 2007 a les 8:14
I el PP? Et varen votar en la investidura i ara els deixes fora? No entenc res…
26 Juny, 2007 a les 9:19
Caram! Bé, d’entrada dir-te Santi que em vaig quedar parat amb aquesta teva última entrada; és el que té estar a distància, que les notícies tarden a arribar…
Segona cosa; m’agradaria comentar que estic TOTALMENT d’acord amb el darrer comentari de l’última entrada, d’en Miquel. Un comentari que reflecteix la principal preocupació de tota una generació de Figuerencs; sino l’has vist, llegeix-te’l, val la pena.
Ja per últim m’agradaria comentar-te la impressió que em dones; no et conec gaire, però lo poc que conec de tu m’agrada.. La gent no és valida o deixa de ser vàlida depenent del partit o ideologia al que pertanyi. Sembles una persona intel.ligent i que sap optimitzar els recursos que té al seu abast, i això alhora de gestionar una ciutat deu ser important..
Per sobre dels partits hi ha la nostra ciutat, entenc aquest raonament com si fos un manament…
El que no entenc, és com no va prosperar una negociació satisfactòria per formar un govern sòlid amb en Canet. Però ara encara hi ets a temps. Formar un govern amb lo millor de cada casa, analitza les potes que tens més fluixes al teu equip (que com tinc entès hi són) i compara-ho amb les fortes i preparades d’ERC, igual que has fet amb ICV… No conec a fons el treball de cada formació en les diferents matèries, però si com sembla ERC té treballat per exemple; cultura, o quelcom més, ofereix-ho… Sense més, tots sumem, i sumem per fixar un rumb comú, que catapulti Figueres com a capital de comarca i la ciutat viva i dinàmica que ens mereixem els figuerencs.
Visca Figueres!
26 Juny, 2007 a les 16:13
SALVA LA UNIÓ SI ET PLAU!!! ENS HO VAS PROMETRE!!!
26 Juny, 2007 a les 17:25
Endevant Santi, i molts anims
27 Juny, 2007 a les 14:37
L’aparició de’n Santi em va generar il.lusió, segurament una il.lusió i més en aquests casos sol ser sempre irracional i depèn del grau en que l’estimul sigui acceptat pels teus valors. En Santi em sembla una persona honesta, jove, brillant i “aconseguidora”….parlava d’il.lusions i d’irracionalitats perquè avui, en veure l’empordà i en veure el nou govern, l’impacte ha estat el contrari, el missatge que em transmet l’equip no és el de canvi, trencament i victòria, sinó el de la continuitat de la Figueres gris i perdedora. Potser els sentits em varen traïr fa 1 mes i ara m’acosten a la realitat, potser estan distorsionant l’escenari o potser m’han guiat correctament tant amb el primer judici com en el segon….resumint-’ho, en Santi Vila m’agrada ( per a resumir-ho) però en el seu equip haurien d’haver-hi 5 Santis més.
27 Juny, 2007 a les 15:50
Un figuerenc futbolista ha dit que salvis la Unió.
Fa molts anys que en sóc seguidor, però en canvi, no crec que a l’Ajuntament de Figueres li hagi de costar un sol euro el fet de que una entitat esportiva, per més representativa que sigui, s’hagi gestionat malament, o per dir-ho en altres paraules, hagi viscut per sobre les seves possibilitats. Crec que la ciutat té altres prioritats molt més urgents que la de salvar el cul a una Societat Anònima (esportiva o no) dirigida per alguna empresa, algun mesies, algun especulador o algun fantasma sense cadenes que vulgui fer de Piterman però comptant amb calers públics a més dels privats. Si res més no, el rus es gasta les seves virolles.
És feina dels accionistes de la Unió refer la situació. Començant pel majoritari. És ara quan han (hem perqué també en sóc d’accionista) de demostrar l’amor que senten/sentim per l’equip. Si no podem pagar un equip a segona B haurem d’anar a tercera, o a preferent o a on sigui. Però em sembla totalment fora de lloc que es posi al consistori, als accionistes minoritaris i a les empreses locals, contra l’espasa i la paret, acusant-lo de no col·laborar i de no sé quantes coses més pel sol fet de no fer la gara gara i pagar els capricis al senyor Flix-Miapuesta.
Si vol (i si pot) que s’endugui l’equip, li canvii el nom, l’uniforme, el que vulgui. De fet és seu, però llavors haurà quedat demostrat l’”amor” que sent pel nostre club. De moment ja he sentit com l’ha ofert al Barça per cobrir el buit del Barça B, i si no a l’Oviedo o al primer que ha passat per aquí. Fora caretes, que qui més qui menys ens coneixem!
Potser, el que sí caldrà, és pensar com hem arribat fins aquí per tal de no tornar a cometre els mateixos errors. A més d’un de l’anterior junta directiva li podria caure la cara de vergonya si el seu pare aixequés el cap.
Salut!
27 Juny, 2007 a les 15:58
No crec que l’ajuntament hagi de salvar a l’Unió , ja que és una SAD, a més , veient l’assistència de públic habitual es demostra que no interessa. El que si hauria de fer l’ajuntament és moure fils, buscar inversors, empaquetar bé el producte i facilitar la venda dels propietaris actuals a d’altres que apostin per aquest “negoci” i el tirin endavant.
27 Juny, 2007 a les 16:31
Per això no cal preocupar-se, Enric. A Gandia, d’inversors n’hi ha els que vulguis. A Castelldefels també però no paguen tant.
En quant a l’assistència de públic, tens raó. Som pocs, i fa massa temps que som pocs. Tenim el que tenim, i prou. Hem de comptar amb això, ja que no es pot obligar la gent a anar al camp. Vist com una empresa, no és sostenible. Vist com una inversió en publicitat per la ciutat és un forat negre inviable.
Posem-nos on ens toca. I diem les coses pel seu nom.
Salut!
27 Juny, 2007 a les 17:37
si l’ajuntament entrés o fes entrar a empreses comarcals hauria der per fer un “Villareal”…qualsevol altre projecte no té cap sentit des del punt de vista de retorn econòmic a la ciutat…
S’hauria de pactar amb Girona ciutat de basquet i Figueres ciutat de futbol per a posar la provincia de Girona a l’èlit esportiva…aconseguir que el Figueres sigui l’equip de la provincia ( 700.000 habitants)m si cal , inclús , canviar-li el nom.
Figueres en el seu àmbit estrictament local no farà mai res, ha de voler erigir-se com el motor de Girona en les activiats en que sigui viable ser-ho
28 Juny, 2007 a les 13:16
Enhorabona, Santi!
Finalment ho has aconseguit!
El primer alcalde gai de les comarques gironines!
Visca l’orgull gai!
Per cert, avui és el dia de l’orgull gai i hagués estat una bona idea començar avui la festa i avançar la revetlla de Sant Pere, no creus?
Pren-ne nota per propers anys:
28 de juny: Revetlla gai en honor al nostre alcalde
29 de juny: Revetlla de Sant Pere
28 Juny, 2007 a les 15:51
A l’Enric.
Torno a dir que no crec que sigui responsabilitat de l’Ajuntament de Figueres ni donar ni buscar suport financer, que en definitiva és això, a una entitat privada. Comparar la Unió amb el Vilareal és, ara per ara, fer volar coloms.
El pacte amb Girona ja em sembla un brindis al sol. D’entrada, ells també tenen un equip de futbol. I segurament aquest any voldran fer un bon paper a segona B. Fer del Figueres l’equip de la província si cal canviant-li el nom em sembla inviable i fantasiós. L’equip de la província, de qualsevol província, és el Barça i contra això és molt difícil lluitar. S’ho menja tot: Lleida, Nàstic, Sabadell, Reus, Hospi,… tots aquest equips històrics estan subeditats a la dictadura del Barça i les televisions. I els camps, buits o quasi.
L’únic valor diferencial que té un club com el Figueres és precisament el fet de ser el nostre, el que hem viscut des de petits, i, això sí, els seus 88 anys d’història que el fan diferent d’altres clubs. Justament el ser local, i dir-se Figueres, l’ha fet com és. No crec que sigui bo, ni possible, ni necessari, convertir-lo en símbol d’una província que majoritàriament no el sent com a seu. La gent d’Olot ha de ser de l’Olot, la de Banyoles del Banyoles, i la del Figueres de la Unió. I que siguin rivals! només faltaria!
Dius que en l’àmbit local la Unió no farà mai res. No hi estic d’acord. Potser no podem tenir ara per ara, la pretensió de pujar a primera. Qui tingui aquest objectiu o aquesta ambició crec que no toca de peus a terra. Però 88 anys d’història demostren que sí ha estat possible trascendir l’àmbit local amb unes arrels ben profundes a Figueres.
De totes maneres això ja és parlar per parlar. Amb l’únic vot a favor del senyor Flix, l’assemblea d’avui ha acordat “canviar el domicili social” del club a Castelldefels. Caldrà veure però, si legalment és viable.
Diuen que pels seus fruits els coneixereu. Bonics els fruits de Miapuesta!
Salut!
28 Juny, 2007 a les 17:00
ADEU UNIÓ
28 Juny, 2007 a les 18:06
Exactament Beta, el que he dit ho he dit precisament perquè acabessis fent la reflexió que has acabat fent i amb la que estic totalment d’acord.
No obstant crec que en la filosofia de treballar de dia i somiar de nit, qui no somia no està mai en posició de fer res espectacular i qui no treballa tampoc.
Afegeixo que tot i que crec que l’ajuntament no hi ha d’aportar diners, em sap greu que l’Unió se’n vagi de Figueres, però no és culpa de Miapuesta ( ells son una empresa que ha fet una inversió i se l’emporta a un altra lloc ja que a Figueres no ha respost) sinó dels empresaris Figuerencs per no haver-hi apostat abans i dels figuerencs per el seu desinterès.
29 Juny, 2007 a les 10:10
Beta i Enric, estic d’acord en moltes de les vostres afirmacions, però la realitat diu que ara tenim un equip de futbol que es diu Fundació Esportiva Figueres i és l’equip que hem de donar el nostre suport. Em sap molt greu perdre l’Unió, però ara toca mirar cap endavant i fer de la Fundació la nova Unió.
29 Juny, 2007 a les 11:28
A l’Enric,
Em conmou la defensa que fas de Miapuesta. Només et dono la raó en un punt, i és que efectivament Figueres ha demostrat no estar gota ni gens interessada en el futbol. Camp buit, poca participació,… d’això sí que es pot queixar el senyor Flix. De res més.
Ara mateix llegia l’Editorial del Diari de Girona on s’afirma, i hi estic completament d’acord, que el senyor Flix “ha pres el pèl als alcaldes de Figueres (l´anterior, Joan Armangué, i l´actual, Santi Vila), als accionistes minoritaris, als aficionats, als 88 anys d´història de la UE Figueres i ha mentit fins l´últim dia fent veure que la seva intenció era quedar-se a la capital empordanesa. Fins i tot va mostrar una actitud pròpia de dèspotes quan ahir es va presentar envoltat de guardes de seguretat per treure el micròfon de la boca als accionistes del club empordanès (…)”.
El cinisme i prepotència d’aquest obscur individu es fan encara més evidents en les seves declaracions on s’atreveix a afirmar que ha votat a contracor per defensar els interessos de tots els accionistes. Potser es pensa que a més de cornuts li hem de pagar el beure i estar-li agraïts. Quina barra!
Per cert, de què tenia por que a més de la moltíssima policia que hi havia es fes acompanyar de seguretat privada? Que jo sàpiga a cap dels presidents anteriors li ha fet mai falta. Potser ell no tenia la consciència gaire tranquila.
Tant se val. El mal ja està fet. Tant si ho aconsegueix com si la Federació Catalana o els jutjats li ho impedeixen, la Unió no serà mai més la que tant temps ha estat.
A en Mateu,
Si senyor. Toca mirar endavant. El que no tinc tan clar és que poguem comptar amb la Fundació. Els seus amos són els mateixos que van vendre la UEF al senyor Flix per un preu irrisori. Si no culpables, com a mínim còmplices del daltabaix.
Salut!
29 Juny, 2007 a les 11:53
Beta, m’alegra commoure’t….és una sensació molt gratificant per qui l’experimenta.
Jo no defenso al Sr.Flix ni molt menys, però la realitat és que fa un any aquest senyor va comprar el 50 i escaix % de les accions sense que el “poder economic” figuerenc hi fes res….doncs aqui ho teniu, aquest senyor va comprar les accions legalment, va apostar en un negoci, i ara com que és l’accionista majoritari perquè ningú ho va voler ser en el seu moment, va i s’ho emporta..té tot el dret de fer-ho i racionalment no se l’hi pot retreure res…tot i que repeteixo que a mi em dol que la Unió deixi Figueres
29 Juny, 2007 a les 11:58
m’he deixat de dir que jo no defenso al Sr.Flix perquè no sé ni qui és, però que miro la situació amb la màxima objectivitat i imparcialitat que puc, i ell no en té cap culpa…la reacció s’havia d’haver produït en el moment en que aquest Sr.es disposava a comprar la majoria de les accions, no ara, perquè ara ell té tot el dret a fer el que està fent. Evidentment que l’aficionat de peu de la Unió pot estar enfadat però no amb en Flix, sinó amb qui tenia els mitjans per impedir que algú al.liè tingués la majoria del club i no ho va impedir.
30 Juny, 2007 a les 13:58
Qui m’hagi volgut entendre ja ho ha fet. Qui no, per ell va.
Salut!
30 Juny, 2007 a les 14:54
bé, segur que em perdo moltes coses no entenen-te , però la veritat és que no ho he aconseguit.
Salut!
30 Juny, 2007 a les 14:56
et llanço una pregunta directa m a veure si t’entenc. Que l’hi retreus al Sr,Flix exactament? que ha fet que no sigui correcte o legal?