Primer dia d’alcalde
Sense cap mena de dubte avui ha estat el dia més important de la meva vida política. A les vuit menys cinc del matí l’atzar ha fet que pogués començar la meva activitat com a alcalde, a peu de carrer, saludant als membres de la brigada municipal. Pocs minuts més tard, he trepitjat per primera vegada l’ajuntament com a nou alcalde. Quina il·lusió, quina responsabilitat! Reunions amb els primers funcionaris de la casa, amb el cap de la Guàrdia Urbana, primer contacte amb el gabinet d’alcaldia, primeres decisions sobre temes urgents i allau de trucades del Govern de Catalunya, de ciutadans i altres alcaldes. Alguns per felicitar-me i expressar-me els seus millors desitjos, d’altres simplement reclamant… anar per feina! En més d’un moment m’ha vingut al pensament allò del Shakespeare.. i del "El rei ha mort! Visca el nou rei! Suposo que és normal. Abans de dinar, reunió constituent del grup municipal i predisseny del nou govern. A la tarda, una altra emoció forta: visita a Tabertet, al Raimon Panniker. El motiu ha estat doble: convidar-lo a Figueres a pronunciar una conferència sobre què podem fer des de l’administració per afavorir la cultura de la Pau i demanar-li orientació sobre una iniciativa legislativa que acaba d’iniciar el seu tràmit al Parlament. Finalment, a dos quarts i mig de nou, arribo a casa, lògicament… rendit i.. emocionat: un dia que no oblidaré mai.



18 Juny, 2007 a les 21:53
Felicitats alcalde !
Gràcies per seguir-nos informant ara que ets alcalde.
Que amb la feina que tens ens puguis dedicar una estona per compartir amb tothom que vulgui les teves impressions diu molt de tú.
gràcies
18 Juny, 2007 a les 23:14
Moltes felicitats.
Com en Joan, jo també vull agrair-t’he el fet que de tant en tant puguis escriure alguna de les teves vivències al bloc, penso que és important que els ciutadans coneguem que l’alcalde és també persona.
19 Juny, 2007 a les 10:21
En canvi, jo no sé si felicitar-te o donar-te el condol.
Francament, no ho voldria per mí, això de ser el batlle. Tindràs molta feina, responsabilitats, jugaràs en un món de trampes, enveges, traicions, interessos, amenaces, odi, insults, mentides i mitges veritats… Ves sempre amb un ull obert perquè les garrotades que no comptavem rebre són sovint les que més mal ens fan. Recorda allò de “Hi ha enemics, enemics mortals i companys de partit.” que em sembla que atribueixen a Konrad Adenauer.
Facis el que facis, molts no ho trobaran bé a priori. A posteriori, els èxits te’ls escatimaran (no tenia altra opció que fer-ho, ha tingut sort, l’han ajudat, els altres són pitjors,…) i els fracasos es magnificaran (es veia a venir, ja li havia dit, no sap què s’empesca, ja pot plegar…) Actua sabent que no es pot acontentar tothom i que sovint cal prendre partit fins i tot quan això vol dir posicionar-te en contra de gent que aprecies.
Si sospesant-ho tot encara veus la nova feina amb il·lusió i tens ganes de treballar per la ciutat, per sobre d’ asadollar el petit-gran ego que tots portem dins, voldrà dir que tens opcions de ser un bon alcalde. No tot depén de tu, però si una bona part. He parlat d’il·lusió, però vull remarcar que en excés, i per etimologia, arribem a il·lús. Convé no excedir-nos amb ella!
Et desitjo (i per extensió a tots els regidors electes) molta sort. Espero que sapigueu treballar en comú. La ciutat us necessita a tots bogant en el mateix sentit. Com deies, eliminem la mala llet. Ja toca.
I ara, si et plau, a treballar.
Salut!
19 Juny, 2007 a les 14:22
Ho podries fer cada dia això Santi… una bona proposta per saber les tasques que desarrollarà diàriament el nostre alcalde… I una forma perquè el ciutadà pugui percebre les inquietuds i objectius d’aquest nou alcalde i del seu nou govern en minoria…
Corren nous temps, els que hi eren ja tots els coneixem (fins i tot el peu que calcen) ara falta veure cap a on voldrà dirigir la nostra ciutat aquest nou govern en minoria dirigit per tu (o vostè; perdona, però és que et veig tant jove…)
Què et sembla? sino tens temps, ja trobaràs algú que t’ho faci en tercera persona, no?
19 Juny, 2007 a les 15:41
Felicitats alcalde !!!
Gràcies per compartir les sensacions del teu estrena a l’alcaldia.
Suposo que no et falta feina , ni maldecaps… però
pensa que tens molt de suport.
19 Juny, 2007 a les 18:54
Quines ganes de fer, proposar i moldejar les coses, amb criteri; reconec haver perdut pràcticament la il.lusió per Figueres durant el transcurs d’aquest últim govern tant frustrant per molt del jovent de la ciutat.
En el cas que li interessi al senyor alcalde la proposta de dinamitzar el seu bloc i ser una eina constant i molt útil per comunicar-se amb els conciutadans. Jo li plantejo que, quan pugui, comencéssim a parlar, per exemple; sobre joventut, que crec no haver-ne vist cap comentari.
S’ha parlat molt del concepte de ciutat dormitori i en el que s’està transformant Figueres. Tenim una ciutat desproporcionada i amb un teixit social tècnicament mort.
Invertir energies en joventut hauria de ser indispensable per regenerar aquest teixit social i dinamitzar la ciutat. Atraure estudis, potenciar la creació cultural, afavorir l’oci a la ciutat, cuidar el tema d’habitatge, del treball, … No pot ser que el jove figuerenc tot això ho hagi d’anar a buscar a fora!!!
M’agradaria saber quines intensions té el senyor alcalde referent a aquest problema. Què pensa sobre la figura de l’actual tècnic de joventut, de temes com l’Acústica, si considera que l’embarraca’t ja està bé com està, sobre la mancança a Figueres d’Alberg i Càmping municipal, del promès hotel d’entitats, de si algun dia es podria refer el correfoc, de (com he dit abans) atraure estudis, cultura, concerts de música,…
Tot són punts on segurament molts joves, i no tant joves, ens hi hem parat a pensar. I tot i veient molt clar com s’hauria d’haver actuat, hem pogut observar la passivitat amb la que el govern Armangué ha afrontat aquestes qüestions.
Res, simplement volia saber quina visió i lectura en fa el meu alcalde, el de tots…
Salut!
P.D. Dit això, m’agradaria transmetre-us la preocupació que em proporciona veure que a Figueres continuarà un govern en minoria, d’un altre color, sí! Però en minoria també… No entenc el perquè no us heu pogut entendre amb ERC i en Canet. Quina decepció tots plegats, no m’entra al cap, i mira que n’hi ha que em diuen que el tinc gros. Enfi… ara ja, et desitjo sort! Perquè la teva sort (com a alcalde) es la de tots.
19 Juny, 2007 a les 23:49
m’he estressat llegint com ha estat el teu primer dia d’alcalde, tot i l’inmensa il.lusió que suposo et deu fer. espero que les energies que hi posis ara no t’acabin esgotant i que quan portis dos anys i te’n quedin dos més i hagis tingut moments bons i altres no tant puguis recordar aquest primer pas que vas fer un 18 de juny. enhorabona.
20 Juny, 2007 a les 9:55
Crec que l’article publicat per Josep Maria Benet reflecteix al 100% l’opinió
dels joves de Figueres. Tinc 24 anys i reconec les mancances que tenim tot el
jovent. M’agradaria que el nou alcalde es reunís amb uns quants joves perquè li
puguin expressar les seves inquietuds sobre la nostra ciutat, que tan estimem
però que tan lluny de nosaltres està, i és que molts de nosaltres hem aconseguit
la feina que volem fora de la ciutat, a molts quilòmetres de distància.
M’agradaria, per tant, que aquest nou alcalde jove ens tingués en consideració.
Bona sort i escolta als figuerencs.
20 Juny, 2007 a les 10:34
Com a jove figuerenca no em puc està de comentar. Si, estic d’acord amb els temes que exposa més a dalt el sr. Josep Mª sobre els temes de joventut, tot i que el festival acustca esta guanyant molta popularitat, crec que pels joves ens falta mes oci i alguna FP o cursos universitaris per no haver de fugir de la ciutat. Amb tot també estic d’acord amb Xavi sobre el tema de reunions, potser anuals que hauria de tenir l’alcalde amb diferents colectius de la ciutat, també el colecctiu jove.
20 Juny, 2007 a les 10:43
Totalment d’acord amb en josep Ma.
Què penses fer amb el tècnic de Joventut, que cobra una picosada i no ha fet res en 8 anys, apart d’uns epigrames per barraques? La seva política de joventut ha estat molt clara: solucionar el problema de feina a un jove: ell.
Santi, canvia tota aquesta crosta que paralitza Figueres!
20 Juny, 2007 a les 11:26
Sí senyor, Joan!!!!!!! En Ferran Campistol és un càncer dins de l’area de Juventut que no fa absolutament res per millorar les activitats dels joves. Ja m’agradaria a mi tenir la cara que té ell per cobrar tants diners i a sobre no fer, repeteixo, ABSOLUTAMENT RES.
Les barraques cada any són més avorrides i amb més incidents. L’única col·laboració del Sr. Campistol en aquell espai és la d’emborratxar-se cada nit… com a mínim deixa alguns diners del seu espectacular sou a les arques de les pobres barraques.
20 Juny, 2007 a les 13:48
A Ramon,
Les formes són importants. No hi renunciis tan fàcilment. Crec que aquest darrer comentari és altament irrespectuós i fereix tant al senyor Campistol com a tu mateix.
Salut!
20 Juny, 2007 a les 16:12
Tinc una gran confiança en en Santi i, malgrat coneix la casa, suposo que aquests dies d’aterratge i primers contactes han de ser molt intensos en tots els àmbits. Però la confianá que tinc em fa dir que, segurament, és una de les poques persones capaces de fer-ho seguir tot. Quan jo ja no sé la mà de qui encaixo, ell està encaixant-la, sabent amb qui parla, preguntant aquell detall que sap que només aquella persona li pot donar i, en aquell moment, pensant en Tabertet també o en conjuminar aquell assumpte amb la feina al parlament. Jo només conec en Santi com a persona capaç d’aquesta activitat enèrgicament engrescadora.
Des de la meva ignorància, en principi, jo tindria confiança en els tècnics i professionals de l’Ajuntament. Molta gent, amb el cavi d’aires, potser entendrà que li cal posar-se les piles o que aquells hàbits que tenia a la feina ara són mal vistos. Els polítics han de poder confiar en els tècnics, però els tècnics s’han de saber guanyar la confiança dels polítics.
Estic molt content de la resposta ràpida des de l’alcaldia en l’homenatge que es farà el dia 29 a les corals del CEIP Sant Pau i IES Ramon Muntaner que van guanyar diumenge passat les finals en les seves categories al Palau de la Música de BCN. Això és proximitat i ganes d’acollir el jovent. Gràcies per la dedicació ja que un festiu al matí és un bon moment per descansar
22 Juny, 2007 a les 8:05
bon dia alcalde!
voldria aprofitar aquest espai obert per queixar-me pel fet de que jo i un grup de joves de figueres hem d’anar cada setmana a Vilafant a jugar a basquet i a Castelló a jugar a futbito, perque a Figueres no hi ha cap pista de basquet/futbol que de forma gratuita poguem practicar esport. Us aconsello que feu una volta per Vilafant perque veieu les instal.lacions esportives gratuites que tenen. La veritat es que ens fan enveja!
22 Juny, 2007 a les 9:08
Jo crec que els caps de setmana es podrien aprofitar part de les instal.lacions ja existents a les escoles, amb una bona coordinació i gestionat per personal de l’ajuntament. És una pena veure-les buides, i de moment solucionarien el problema de mancança de zones esportives públiques a la ciutat.
Per altra banda; un dia pensava amb quan un servidor era petit, i revivia aquelles competicions escolars que es feien a Figueres entre les escoles; coordinat pel Consell Comarcal, tant competitives entre les diferents escoles. Aquella competitivitat era sana i feia que el famós teixit social que esmentava abans fos sa també. Aquelles activitats les recordo molt productives; a més de fer esport, feia que el jove individu es sentís identificat amb la ciutat… coneixedor dels diferents barris i sobretot coneixedor de la seva gent.
22 Juny, 2007 a les 10:15
Santi;
Joventut és un dels camins on Figueres va més endarrerit… i amb molt tros per recórrer. Espero que ho tinguis en compte.
Salut!
23 Juny, 2007 a les 12:38
Ostres aquest en Benet, què pesat! Què no ho saps que als votants de CiU no ens interessa tota aquesta dialèctica hippie? El que volem per la ciutat és que la indústria i el comerç vagin bé, que es construeixin més pisos, que arribi el TGV, que s’obrin perspectives de negoci amb la connexió ràpida amb Barcelona (com fer urbanitzacions dormitori a l’Empordà per barcelonins, això aportaria molt als empresaris locals). En definitiva, creixement econòmic per una ciutat que ho necessita. Guanyar calés en una ciutat, això sí que genera sentiment d’identificació. Deixa’t estar de tonteries de joventud, jo per començar treuria l’Acústica del mig de Figueres i el posaria al clos de fires. Està molt bé que vinguin joves d’arreu a consumir a Figueres, però que no molestin als veïns. I si vols anar a fer esport… ja tens el castell se Sant Ferran per anar a correr.
24 Juny, 2007 a les 2:37
A veure Artur, parlem d’economia? endevant ….
No és concebible que tota una generació (estem parlant no d’una anyada, sino d’una decada!!!) de figuerencs vagi a Barcelona a formar-se i no pugui tornar a Figueres a treballar, degut a que figueres no genera unes espectatives de futur professionals prometadores.
Creus que la estratègia de muntar tot el negoci al voltant del comerç, i del Museu Dalí és correcte?…
Hem de fer comerç, i vivendes, per la gent de Barcelona que vingui a Figueres? Per favor!!!
Hem d’aspirar a quelcom més… no creus, artur.? què hem de fer tots nosaltres? tornar a figueres i montar una sabataria al centre, o un xiringuito a la platja per tenir èxit professional??? per favor!!!
espero que es procuri per tota aquesta generació…
santi;
Escolta als figuerencs que desitjem cada dia fer una figueres millor i més gran….
24 Juny, 2007 a les 2:50
totalment d’acord amb el que dius, miquel. jo personalment porto quatre anys i mig treballant en un àmbit molt específic del sector social a girona i des de fa un any i mig també estic al consell comarcal de l’alt empordà. quan em feien l’entrevista em deien que omplia el perfil de ple i de conya em preguntaven on m’havia ficat tot aquest temps. no em vaig poder estar de dir-los que estava allà on sortien les oportunitats i que per molt que visqués a figueres, en aquesta ciutat per a mi, d’oportunitats fins llavors no n’hi havien. o sigui que santi, espero que un cas com el meu es pugui anar donant cada vegada més amb el pas del temps, del contrari correm el risc que molts professionals ens fuguem, cada vegada més lluny perquè figueres no ofereix places en relació a demandes que, per altra banda, la ciutat sí té.
25 Juny, 2007 a les 14:06
Doncs a mi m’agraden els teletubbies i vull que vinguin a l’acustica
29 Juny, 2007 a les 9:39
Beta no et fiquis on no et demanen. Tinc tot el dret a opinar sobre aquesta lacra. Si no t’agrada el que dic és el teu problema, no el meu.
3 Juliol, 2007 a les 0:33
Ens hi estem lluint!
Figueres, capital de l’Alt Empordà, ha perdut l’equip de futbol i perdrà també l’estació.
3 Agost, 2007 a les 7:12
bon bia. el meu raspecta en vers el teu nomenament. sinceramet et felicito.permet.am un sugeriment,que de ben sagur compertira algun que altra ciutada i segurament,tu mateix. per un Figueres no tenim cap conexio de bus per anar a correus. i un altre. qui te que anar al Tanatoni. el mes proper es a la c. de Roses a uns 500m.tan un lloc com l.altre una persona minimament gran ho te molt dificil .sincerament igual que tu vull lo millor per la meva ciutat. Carme Garriga Cros.