Agenda de converses per a l’elecció d’alcalde
Coherents amb el resultat de les eleccions, demà dilluns, a l’Ajuntament, a partir de dos quarts de 10 del matí oferiré de forma formal a en Francesc Canet i la gent d’ERC entrar a formar part del nou govern de la ciutat. També li demanaré el seu recolzament per a ser elegit alcalde en la votació del proper dissabte 16 de juny. A partir de les cinc de la tarda, també a l’Ajuntament, ens reunirem amb representants del PPC, l’altra formació que durant la campanya va propugnar un missatge nítid de canvi per a la ciutat, per constatar la seva disponibilitat a elegir-me com a alcalde i conèixer els seus plantejaments de futur. A partir de dimarts serà el torn del partit socialista i d’Iniciativa per Catalunya. De les converses informals i fins i tot dels posicionaments públics produits durant aquests dies, no cal dir que, de moment, només puc agrair l’actitud honorable que han tingut l’alcalde sortint, en Joan Armangué i els nous electes del PSC, que no han dubtat a manifestar la seva convicció que cal que sigui jo qui rebi l’encàrrec de formar govern i que, mentrestant, es mostren disposats a passar a l’oposició. De fet, la seva actitud és coherent amb l’oposició positiva i responsable que ha caracteritzat el treball que hem dut a terme des de CiU durant tot el darrer mandat i que ha fet possible compatibilitzar l’acció de control i propositiva de l’oposició amb l’estabilitat del govern. Com ha de ser.



4 Juny, 2007 a les 0:20
Què, fent la pilota al PSC per si les mosques? Si es que està clar que sou el mateix. El millor que podeu fer es pactar entre vosaltres… continuisme i els interessos comuns ben lligats.
4 Juny, 2007 a les 8:15
Mira, Damià,
El qui està tot el dia a darrera el PSC per veure si el fan alcalde tot mantenir-se com a segon, és en Canet.
Molt de parlar de sociovergència, però arreu hi ha tripartits!
ERC=PSOE
4 Juny, 2007 a les 8:50
El que passarà és; Santi Vila alcalde en minoria i d’aqui 3 mesos moció de censura.
4 Juny, 2007 a les 11:37
joan,
Això de ERC=PSOE, és una afirmació una mica alegre:
Tots sabem qui va hipotecar el futur de Catalunya per sortir a la palestra fent-se una foto amb en ZP i començar així la campanya per les autonòmiques.
I també sabem tots qui té un líder a Madrid que faria el que fes falta, fins i tot paga perquè els seus articles surtin al diari de Polanco en portada, per ser ministre.
A partir d’aquí deixem que dubti de la integritat de CiU.
4 Juny, 2007 a les 12:27
Tot el que vulguis Miquel, però el qui governa amb el PSOE a Espanya, Catalunya, Diputacions i a tots els ajuntament possibles és ERC.
I tot això sense que el català noti cap benefici: Que n’hem tret de que ERC aprovés tots els pressupostos del PSOE després de 4 anys, essent la força imprescindible a Madrid?
Només una cosa: 120 milions per a la integració dels inmigrants. Ja em diràs
Hauràs d’admetre que mai algú amb tant de poder decisori i tant imprecindible com ERC - sense ERC el PSOE no té majoria ni a Espanya, ni a Catalunya, ni a les diputacions ni als ajuntaments - ha aconseguit tant poc per el seu poble.
Et pots conformar en el “i tu més” però bé com diu aquella eminència, aquell estadista: FETS, No PARAULES
Ho comprovarem aquesta setmana amb la 3a hora de castellà que el vostre govern ens vol enxufar.
4 Juny, 2007 a les 15:00
Demià no t’equivoquis.
Qui estar fent la pilota al psoe per ser alcalde és en Canet i si no ja ho veuràs en els propers dies.
Què diràs quan en Canet sigui alcalde amb els vots del PSOE ? vés pensant la resposta …
4 Juny, 2007 a les 16:40
Els de CiU no canviareu, sempre anant de “bons nens”, amb “allò que s’ha de fer” i sempre us l’acaven fotent. aneu fent… d’aqui uns dies veureu qui és l’alcalde
4 Juny, 2007 a les 16:46
Enric , si ERC i PSOE es volen entendre , em pots dir què pot fer-hi CIU ?
Si ERC ja fa temps ha decidit vendre el pais al PSOE , què vols que faci CIU ?
4 Juny, 2007 a les 19:09
llegint tots els comentaris m’he posat de mala llet, amb ningú en concret i amb tothom. no us sembla que tots us esteu llençant les mateixes acusacions? amb tots esl respectes, em feu pensar en les mares a un pati d’escola defensant que el vostre fill juga millor, xuta més lluny i porta la samrreta més neta. cap polític ni cap persona ni cap partit ho farà mai al gust de tothom. em sembla bé que cada un hi digui la seva i llenceu teories però crec que això esgota al poc personal a qui encara ens interessa que coi succeirà dins l’ajuntament. heu llegit l’enquesta del periódico del diumenge sobre l’absentisme electoral? feu-hi un cop d’ull…
4 Juny, 2007 a les 19:25
hola a tothom! sincerament crec que tots els polítics tenen la mateixa missió: reportar beneficis a les persones o empreses k els hi aporten mitjans per fer les seves campanyes i per treuren ells un bon profit! i no estic excloent a ningú ni a cap partit d’aquesta saca! només cal mirar la quantitat de pisos que s’han deixat fer a figueres (per fer “xanxullos”)! Per tant, només dir que els pactes de govern seran decidits per les persones influents de la comarca i no pels propis partits. Podeu anar divagant però això és el que passarà! i no estic excloent a ningú ni a cap partit d’aquesta saca!
4 Juny, 2007 a les 20:18
Joan…
Què vols dir amb el vostre govern? És el teu govern també, no? El de tots els catalans.
Jo no hi estic d’acord amb moltes de les coses que fa el govern que tenim ara la generalitat, començant per la 3a hora que ha acatat el Tete Maragall, com tu comentes, i moltes altres coses.
I certament del recolzament d’ERC a ZP no n’estem treient massa rèdit. També s’ha de dir que el PSOE podria governar a Espanya tranquilament sense ERC, el PP està sol. Així doncs la situació d’Esquerra és com la de CiU quan recolzava a Aznar amb majoria absoluta, i va haver de tragar amb el PHN, llei d’unviersitats, les matrícules…
Ara em reafirmo amb què en Mas va vendre el futur de Catalunya per fer-se la foto amb en ZP. I d’això ens enrecordarem molt de temps, ja ho veuràs.
Tornant a la política municipal. Es comenta que CiU es planteja governar en minoria. Suposo que tots sou conscients que això endarrirà molt totes les iniciatives. I que tornarem a tenir una legislatura poc productiva.
De ben segur que un demana l’oro i el moro i l’altre no vol cedir ni un mil.límetre les seves pretensions. Però mireu de posar les necessitats de Figueres per davant dels personalismes i/o partidismes.
Salut!
5 Juny, 2007 a les 13:08
El senyor Marià Lorca, alcalde de Figueres, no em va entendre bé al seu moment… Al llit de mort li vaig dir que uns anys més tard, concretament el maig del 2007, hi haurien eleccions municipals i que Figueres tindria l’oportunitat de trencar amb el passat i emprendre un futur prometedor. Que sobretot, li transmetés al seu successor al partit, un noi molt eixerit que es diu Santi Vila… que l’única forma d’aconseguir-ho serà renunciant als Socialistes, que han governat un període obscur.. i anar de la maneta d’ERC i el seu cap de llista Francesc Canet.
No entenc perquè no em va entendre… des de llavors el meu fantasma di ambula per l’antic teatre principal, reconvertit en el meu museu, cada mitja nit surto i observo el panorama figuerenc i m’entristeix. Miro a l’horitzó i no veig Púbol per enlloc. Trobo a faltar la meva estimada Gala…
5 Juny, 2007 a les 13:11
Cada dia que passa em fa més la sensació que els resultats que tan fantàstics (no al PSC) van semblar el dia de les eleccions s’estan tornant d’un color més gris. Sigui per rivalitat política, sigui per temor a un Canet incòmode tant dins el govern com a l’oposició, el somriure franc del primer dia s’està convertint en incertesa i desconfiança.
He tingut l’ocasió de parlar amb gent, molt ben informada (sic.) seguidors bé d’un partit bé d’un altre i n’he tret algunes conclusions:
Els del PSC estan convençuts de que CiU i ERC els volen al marge.
Els de CiU, que ERC i PSC ja ho tenen fet.
Els d’ERC, que el PSC i CiU pacten segur!
Clar, parlo de gent “ben informada” que com jo, no en sabem de la missa la meitat. Els que ho saben, els que ho sabeu, estan juguen a amagar l’ou, per estratègia, per conveniència, o per por de que realment els altres dos ja ho tinguin fet.
Potser és inevitable, però ¿què voleu que us digui? trobo trist que no sapiguem ser més transparents i dir les coses amb franquesa. Encara avui, una figuerenca m’ha dit: “Votes a tal partit, i resulta que es creuen amb el dret de fer amb el teu vot el que volen. Cada vegada anirà menys gent a votar!”
El votant només té el vot per condicionar. Si li prenem això, no ens exatranyem que digui “Ja us ho fareu!” I això val pels polítics de tots els colors.
Salut!
PS.- M’apunto al que diu en Miquel. Si us plau, penseu en Figueres, que ja toca!
5 Juny, 2007 a les 13:50
Des de les profunditats del golf de roses; assegut a la cadira que tripula el nautilus.. Dono fe de lo esmentat per l’altre geni que va veure sortir el sol; Salvador Dalí. Estic totalment d’acord amb ell. Jo també he anat observant, des del periscopi del nautilus, l’evolució de la capital alt empordanesa els últims anys i considero que pitjor capital no ha pogut ser per la comarca… Considero que millor oportunitat de la que tenim avui per poder encaminar la nostra ciutat, no la tindrem en molts anys… així es que deixeu-vos de tonteries polítics, feu el que us ha demanat la gent, i aneu per feina que la ciutat necessita recuperar el temps perdut.
5 Juny, 2007 a les 14:24
Lo important és que el govern sigui de canvi i es decideixi a Figueres. De moment, sembla que Figueres serà la peça de canvi que vol ERC per donar la Diputació de Girona.
En Canet ja ho deu tenir lligat amb el PSOE, si amb els resultats que ha tret demana l’alcaldia compartida i la presidència del Consell Comarcal.
Canet, Figueres va votar canvi!!!
5 Juny, 2007 a les 14:28
Santi i Canet esteu obligats a pactar perquè és el que ha volgut el poble! Els espanyols del PSOE que se’n vagin de la meva ciutat!
5 Juny, 2007 a les 14:31
SEMBLA QUE TOTHOM OBLIDA LA QÜESTIÓ MÉS INPORTANT : En SANTI VILA ha guanyat les eleccions !!! i pertant no tothom té el mateix dret alhora de postular-se com a nou alcalde.
Qui vulgui ser alcalde a qualsevol preu ho acabarà pagant molt car !!!
5 Juny, 2007 a les 14:43
Bones, he sigut votant d’ERC, però m’agradaria dir des d’aquí que siusplau, tots plegats; deixeu de banda els vostres interessos personals i de partit, i sigueu el més honestos possible, per treballar per què aquesta NOSTRA ciutat tiri endavant i aprofiti el gran potencial que crec que té.
Siusplau, deixeu de banda “si aquest ha dit”, “si ells han fet”, “si aquests van prometre”,… i limiteu-se a treballar per Figueres, perquè crec que ens fa molta falta. Feu que els figuerencs/enques ens tornem a sentir orgullosos de la nostra ciutat!!! Sé que no serà fàcil, i per això us demano honestedat i treball.
Moltes gràcies i Visca Figueres!!!
5 Juny, 2007 a les 16:18
Em fa angunia la política de pactes. Preferiria que es pactés la política en sí.
Que es pactés l’ètica política. Les regles del joc les tenim clares, però la ètica?
És ètic que Canet demani alcaldia compartida i el Consell Comarcal?
És ètic que el PSC faci Canet alcalde a canvi de la diputació?
En Santi ha intentat durant tota la campanya, lluitar contra el descrèdit que tenen els polítics.
En Canet té a les seves mans contribuir al descrèdit o no.
5 Juny, 2007 a les 18:03
Ep que m’ ho repenso i torno !
És que en el fons no podeu estar sense mi…
Ni Vila ni Canet J.A. Alcalde en microminoria (ep Santi segur que tu m’ ajudes eh xicot !)
5 Juny, 2007 a les 18:13
“el PP pot entendre’s amb Convergència i Unió i que veu possible un “Majestic 2″, el nom que va rebre el pacte de col·laboració a Catalunya i Espanya segellat per Aznar i Pujol” (Rajoy dixit)
Santi ! governa amb en Casas i en Borrego en minoria ! No necessites ni els sociates ni els maulets !
5 Juny, 2007 a les 20:33
Sí que es guapo en Santi Vila. Està boníssim. Quin alcalde més guapo tindrà Figueres!
Ànims Santi
6 Juny, 2007 a les 14:46
ERC + PSOE = CANET = ESPAÑA