De negociacions, pactes postelectorals i augment de l’abstenció..
Assisteixo asturat a la controvèrsia política sobre les causes de l’augment de l’abstenció a Catalunya, deu punts més elevada que a la resta de l’estat. De nou, lluny de l’autocrítica, els partits han atribuit les causes de l’abstenció a les nefastes estratègies dels rivals.. Lamentable. És absolutament urgent recuperar el prestigi de la política i en especial dels polítics, homes i dones honorables que haurien de procurar exercir la seva responsabilitat de forma exemplar, sense partidismes ni visions de vol gallinaci. D’entrada, crec que comença a ser necessari deixar de veure com a normal, que a Catalunya, a diferència del que passa arreu, pugui concebre’s com a habitual que qui guanya les eleccions no tingui dret preferent a formar govern. També sorprèn que homes i dones de trajectòries professionals i acadèmiques impecables, quan es posen el vestit de polític semblin tenir l’obligació de transformar-se en energúmens partidistes, únicament decidits a fer prevaldre les opcions dels propis i a perjudicar les dels extranys, fins i tot, si cal, desdint-se de les paraules donades. Un clima lamentable i grotesc, que afortundament té ben poc a veure amb la vida real. Estic segur que la primera mesura que cal prendre per reconduir el creixement de l’abstenció és justament.. recuperar l’actitud honorable dels qui fem política. Respecte als guanyadors i correcció formal amb els rivals.



30 Maig, 2007 a les 22:19
La gent pel carrer em felicita, heu guanyat, hem guanyat les eleccions!
Molts em truquen per telèfon o em deixen missatges. Si, hem guanyat.
Totes les candidatures eran bones, els candidats honrats i acreditats, però hem guantat!
I el principal mèrit ha estat del candidat, Santi Vila. Ha sabut trasmetre confiança. alegria, il.lusió per la feina i per la ciutat.
Volem que sigui alcalde de Figueres, volem tenir un alcalde jove, però amb experiència, valent per prendre decisions però senzill i preocupat per cada un dels problemes del més desfavorits, proper a la gent, i amb vocació de servei.
Som molts que ho demanem, que ho diem, som molts que l’hem votat! Santi Vila, Alcalde.
Prego a les altres forces polítiques que aceptin aquest mandat, per treballar junt per la ciutat !
30 Maig, 2007 a les 22:24
per treballar junts per la ciutat!
31 Maig, 2007 a les 9:02
santi, has guanyat les eleccions. però no amb prou regidors com per governar sol. has de pactar, i el nostre sistema, malgrat et pesi, es basa en majories, no en candidats i segones voltes. això permet als partits petits, per exemple, trobar espais de representació als consistoris. d’altra banda, tot es repartiria en dos grans partits. ara bé: erc o psc? pros i contres, els que vulguis. d’erc m’agrada que representa el canvi. del psc, que són més assenyats que els primers. ho tens complexe, noi…
31 Maig, 2007 a les 10:43
Absolutament d’acord amb el que diu en Santi en aquest darrer article. Cal que la percepció que del polític tenim la gent no sigui la del brètol disposat a arrasar per obtenir el poder a través del descrèdit de l’oponent. Quant al tema dels pactes, tinc el convenciment que en Santi és de les poques persones que poden fer reflexionar en Canet sobre com conjuminar ambició política i el bé per Figueres. Si cal fer un govern d’unitat entre CiU i ERC, que sembla ser la lectura adient dels resultats electorals, cal que en Canet sàpiga donar suport sense accedir a l’alcaldia, malgrat pugui semblar poc conforme a la seva natural ambició.
31 Maig, 2007 a les 15:57
Santi m’ha semblat entendre que apuntes com a causa de l’abstenció la proliferació de pactes per a donar el govern a forces diferents a la més votada. Tu mateix que dius que s’ha de fer autocrítica i el primer que fas és assenyalar amb dit acusador als tripartits. En comptes de reflexionar sobre el sistema en sí: llistes desbloquejades, llistes obertes, etc…
A més, em sembla albirar que pregones un pacte per a fer sempre la força més votada governant i per tant fer equivalent majoria a majoria absoluta.
La meva pregunta és: amb quina força podrà negociar una formació amb la força més votada però sabent que governarà igualment?
A part d’això. Aquest fet no només passa a Catalunya. Mira el que ha passat o passa a: Cantàbria, Lleó, Galícia, Balears, Palma de Mallorca, pot passar a Navarra i un llarg etcètera.
Pel que fa als pactes:
Suposo que si tu i en Canet vau acordar això va ser pensant que la força més votada seria PSC i que pactarieu entre vosaltres.
La situació és diferent de la esperada i no es pot pretendre acaparar tot el poder amb 7 regidors, pactant amb una força que té el mateix poder a l’hora de fer pactes de govern amb altres formacions.
En tot cas en campanya es diuen moltes coses que no es compleixen sinò que li preguntin a en trias que tenia un programa electoral a Barcelona propi de Disneylàndia. Uns projectes irrealitzables que si hagués guanyat, li va faltar poc, no hagués sabut com afrontar.
O el típic: Apoyaré la reforma del Estatuto… del trilero ZP.
I és que la campanya és només això, la campanya.
31 Maig, 2007 a les 17:14
Ara toca fer servir la nostre intel.ligència per configurar allò que és millor per Figueres, deixant de banda el nom dels partits, aquelles propostes que són més engrescadores i utils per el desembolupament digne de la nostre ciutat i a la vegada recuperar la confiança del poble i apropant les institucions a aquest. Falta molta cultura politica dintre de la vida quotidiana del ciutadà per tal que a l’hora de votar sàpiga el que vota i perquè ho vota.
Ara mateix si tu no t’acostes a la política ella no s’acosta a tu, i per això fa falta un nou model. Anècdote: el dia de les eleccions vaig escoltar una senyora que deia “Yo lo voto porquè és muy guapo”, suposo que aquest electorat no t’interessa oi Santi.
31 Maig, 2007 a les 18:17
potser no toca pel clima polític en el que està la ciutat ficada ara amteix, però (jo i el meu sentit de l’humor) he trobat aquesta joia surfejant per la xarxa: un test per conèixer l’orientació política. no penseu que tindria el seu què que abans de fer coalicions i promeses electorals certs polítics i votants se l’administressin? a saber quins resultats veurien i quines catàstrofes electorals es podrien solventar. SANTI, ÀNIMS!
podeu passar el test a: http://www.politicalcompass.org/es/index
31 Maig, 2007 a les 20:38
Miquel, dius que en Santi i en Canet vàren preveure un escenari on els del PSC serien els més votats? no ho sé, però no crec que aquests fossin els criteris, potser tu saps més coses.
Però en definitiva no crec que canvies massa l’acord. El que més vots obté ha de ser l’alcalde. És just no?
31 Maig, 2007 a les 20:40
Jo rey absolut de Figueres abdico en nom del meu fidel seguidor Santi perquè segueixi la meva obra. Li agraeixo els serveis prestats al llarg d’ aquests anys i conjuro l’ eix del mal Knet ! Visca SanT i ! El nou rey de la esbojarrada capital daliniana ! Si el costat obscur de la força Tri-Partit no fa que doni amb els seus óssos a l’oposició…
1 Juny, 2007 a les 9:09
jajajaja, l’alcalde (vull dir el vell) també opina en aquest fòrum! Santi, deixa’t de punyetes i pacta amb els que donin més força i estabilitat al govern. A Figueres estem tips de governs febles!
1 Juny, 2007 a les 10:12
Santi,
un govern fort, sòlid, amb visió de futur per Figueres. A veure si aprofitem que ara Roses frenarà com a ciutat per un govern forçat i que Girona tindrà un govern feble. Empenta, força i endavant!!!!
1 Juny, 2007 a les 11:50
Pensava ja desistir d’intentar transmetre-us la meva opinió perquè igualment fotareu el que voldreu.. S’ensuma que tot s’encamina cap a un projecte continuista i vull expressar el meu descontentament. Compartit amb moltíssima gent també(s’ha vist a les urnes) il.lusionada amb que a Figueres les coses puguin canviar. Lamento veure que no serà així, que des de CIU de Figueres es primarà el camí planer i el “nar tirant” per contes d’agafar el toro per les banyes i assumir el paper que els ciutadans us han demanat que lidereu un nou projecte juntament amb l’altre guanyador de les eleccions, ERC; que retorni la il.lusió als figuerencs…
Per cert Miquel, no cal que ningú de vosaltres em contesti; ja sé que això són comentaris.. però no deixa de ser curiós comprovar que durant la campanya ereu més actius i receptors.. enfi… vaig aprenent que això de la política és com és, i que tot es pot manipular i fer girar la truita… només calen les paraules adequades, oi? Encara que estiguin buides de sentit…
1 Juny, 2007 a les 11:59
I tant Josep Mª, tot son paraules. Com les d’en Canet que anava pregonant a tothom que el volia escoltar que primaria el més votat i ara ell vol ser l’alcalde sigui com sigui, encara que hagi donat la seva paraula d’honor
1 Juny, 2007 a les 12:07
Tot son paraules Carles; paraules que volen donar un sentit però moltes d’elles estan buides de cap sentit… subjectes a qui sap què… Això és el que allunya tant la política i la classe política dels ciutadans.. la gent té la impressió que canvien el pallasso però el circ continua obert…
1 Juny, 2007 a les 12:41
Josep Mº per pallasso el teu Richard , i per mentider també.
1 Juny, 2007 a les 13:02
jajaja.. Déu meu, hem d’entrar amb desqualificacions personals? et puc molt ben assegurar, perquè el conec que de pallasso no en té res en Richard.. i de mentider menys… el conec de fa molts anys i és una persona honesta i altruista, que no es calla res i diu les coses pel seu nom. Una persona que s’ha fotut en aquest món perquè creu, igual que jo, que podem canviar les coses.. cosa que no podeu dir tots…
Jo em referia a la classe política en genèric, no assenyalava a ningú en concret (si ho ha semblat, ho sento)… I a més no crec k vagi gaire desencaminat, sinó perquè aquesta abstenció? Enfi, no espero pas les teves disculpes per les desqualificacions,seria demanar massa suposo..
1 Juny, 2007 a les 14:07
Josep Mº fillet , un noi amb 2 carreres com tu hauria de tocar més de peus a terra.No et deixis portar per proclames de progressistes de veler.
Et considero prou intel.ligent com per què dediquis el teu temps a fer coses més positives a banda d’estar tot el dia fiscalitzant aquest bloc i a la seva gent.Saber perdre també forma part de la democràcia i ara la gent d’Iniciativa , verds esquerra unida i alternativa i no sé quantes coses més teniu l’ocasió de felicitar al vencedor de les eleccions i com a mínim donar-li el benefici del dubte.
1 Juny, 2007 a les 14:27
Josep Mº el teu Richard , setmanes abans de les eleccions , en reunions fetes a la seu d’IC amb altres persones d’aquest partit ( com en Marc sala , l’Alicia , en Monfort … ) deia que no pactaria amb l’Armangué ni amb cap dels socialistes que el seguien a la llista.( t’ho explico perquè tu no hi eres ).
Si avui per avui no ha pactat amb ells és únicament perquè , pel moment , els socialistes no han volgut.Tan a n’en Richard com a n’en Canet de ganes de fer el tripartit a Figueres els en sobren.
Per tot això i moltes altres coses crec , sincerament , que en Richard també és un mentider.
Crec que tens dret a saber totes les cares de la política i en tot cas decidir si t’agrada o no.
1 Juny, 2007 a les 14:37
Bueno va, vinga si, plego. Tens raó tinc moltes coses més interessants a fer, o almenys més productives… tampoc convenceré a ningú de res, que no vulgui entendre… Per cert, les meves felicitacions als guanyadors van ser les primeres que es van publicar a aquest blog, l’endemà mateix de les eleccions. L’únic que pretenia amb aquets comentaris, no és ni posar pressió ni retratar a ningú. El que pretenia és donar el meu punt de vista del que és més beneficiós per la nostra ciutat. I intentar evitar que tot continuï igual… Però ja veig que és una causa perduda… Apa! Ja us ho fareu!
1 Juny, 2007 a les 15:54
Parlavem de les causes de l’abstenció, no?
Doncs vet aquí una… portem qui sap quantes intervencions parlant de pactes possibles, probables, previsibles o impossibles, si cal, desqualificant l’oponent estigui o no “present”. Però no sabem/volem parlar (i no parlo ara mateix dels candidats) de com ho farem per solucionar els problemes de la ciutat, ni tan sols de quins són els que més ens preocupen.
Això, a molts ens fa pensar que potser val més quedar-se a casa el dia de les eleccions. Això causa desànim perquè sembla que només importi qui guanya i qui es queda fora del govern. Mireu, per això, ja tenim el FactorX o allò dels Supervivientes.
Tant me fa el pacte. Tant me fa qui mani. Ningú no em cau més simpàtic, i no em mereix més confiança per ser d’aquell partit o d’aquell altre. Vull que es posi fil a l’agulla, que es parli del model de ciutat, de l’estació, del pas a nivell, d’aparcament, de llars d’infants,… vaja, del que deien tots i cadascun dels programes electorals. Vull que deixem de fer política d’estratègies de la que els figuerencs no en treurem res i que toquem de peus a terra, i amb seny i molt de treball tirem endavant la ciutat. Tots som necessaris, ningú està de més.
O si voleu, parlem de qui és més mentider, més lleig i li fan més pudor els peus, que ja en tirarem un bon troç a l’olla. Si opteu per això darrer, jo m’abstinc.
Salut!
1 Juny, 2007 a les 16:01
Carles com va dir aquell només sé que no sé res. Faig hipòtesis, ja que sinò explícitament, de ben segur que implícitament cap dels dos (vila i canet) debia suposar que la patacada socialista seria d’aquesta magnitud. I per tant l’escenari no és l’esperat. Intento donar una visió externa a les vostres visions lluciferianes d’en canet.
N’hi ha que si que en saben de coses, de fet n’hi ha un que deixava anar sigles i missatges xifrats, de fet no sé si es tracta d’algú que està a la llista de CiU o d’un espia del KGB.
Joan denoto un to un xic burleta cap a la coalició roig-verd-violeta.
No crec que la federació de convergència i unió sigui l’exemple a seguir tampoc. Ja que quan els d’unió reclamen protagonisme, la crisi es resol a cops de pal. I sinò mira què va passar a Banyoles fa 4 anys.
2 Juny, 2007 a les 20:46
Us esteu liant, els ciutadans han parlat amb claredat i volen que en Santi sigui alcalde. No podem oblidar que hi havia un acord ERC-CiU pel que encara que guanyés en J.A (genio y figura hasta la sepultura) el PSC seria foragitat del govern.
No comparteixo res del que en Santi diu perquè les seves anteriors manifestacions el desacreditent totalment, ara no pot donar cap lliço d’altura política, fa riure.
Ara bé ell ha guanyat i ell ha de governar, sense cap dubte.
Amb afecte
Serrallonga
PD: Aneu amb compte amb el costat obscur!
3 Juny, 2007 a les 14:12
Amics, tot sembla indicar que hi ha un pacte CiU - PSC per tal que ERC no aconsegueixi l’alcaldia (malgrat que CIU hagi de governar en minoria).
4 Juny, 2007 a les 17:24
Ferrer vas ben equivocat , ja veuràs com acaben pactant erc i el psoe , com sempre …